"Forum działkowców"

Rośliny w domu - Żółknące liście storczyka

Stokrotka57 - 19-09-2009, 07:06
Temat postu: Żółknące liście storczyka
Witam wszystkich forumowiczów. Mój problem - dostałam w lipcu storczyka i teraz zauważyłam, że 2 jego liście bardzo powoli zaczynają żółknąć. Podlewam codziennie bardzo małą ilością wody "odstałej" - tak mi poradziła koleżanka. Wiem, że na forum jest już temat storczykowy, ale odpowiedzi na mój tam problem nie znalazłam. Dziś rano zauważyłam maleńkie robaczki - ruchliwe, białe - czy mogą powodować żółknięcie liści? Czy powinnam przesadzić roślinkę? Jak zlikwidować te szkodniki? Kwiat pięknie kwitnie, stoi na parapecie północno-zachodnim. Proszę :hail: o radę. :wallbash:
krysp50 - 19-09-2009, 23:14

Nie znam się na storczykach, ale.... na pewno pisało tam o podlewaniu. Moim zdaniem ma za mokro, czego m.innymi efektem są robaczki - skoczogonki i żółknięcie liści. Chyba najlepiej będzie przesadzić do nowego podłoża, ale tutaj powinny wypowiedzieć się osoby zajmujące się storczykami.
Stokrotka57 - 20-09-2009, 06:17

Dziękuję, Krysiu, poszukam informacji . :D
Stokrotka57 - 20-09-2009, 06:58

Krysiu, trochę poszperałam i dochodzę do wniosku, że Twoja sugestia jest słuszna - mój okaz bywał za dużo podlewany. Jeszcze te skoczogony wytępię i będzie OK.

Bardzo Ci dziękuję. Pozdrawiam :bussi:

qrystyna216 - 20-09-2009, 07:05

Napewno miał mokro.
Ja swoje zanurzam w wodzie na 10 min. raz na 10-14 dni.

weboo - 20-09-2009, 09:27

Stokrotka57, przyczyn żółknięcia liści storczyka może być wiele, ale w Twoim przypadku najbardziej prawdopodobną przyczyną jest zła pielęgnacja, podlewanie.
Na razie zostaw tego storczyka w spokoju i nie przesadzaj go w nowe podłoże.