"Forum działkowców"

Uprawa roślin sadowniczych - Jabłoń - choroby i szkodniki

taula - 17-10-2007, 11:41
Temat postu: Jabłoń - choroby i szkodniki
Jestem kompletnym laikiem w dziedzinie chodowli ,nigdzie nie znalazłam podobnego tematu więc tu proszę o pomoc.Moja mała jabłonka,młoda,papierówka ma na gałązkach nalot wyglądający jak bawełna.Po rozgnieceniu widać tam cos jak kokony ,jajka ,czy larwy.Co to za choroba? dodam ,że opryski przeciwko mszycom robione są regularnie.
Proszę o pomoc.Co to jest i jak z tym walczyć?

Andre - 17-10-2007, 16:02

To szkodnik ... Poczytaj sobie http://poradnikogrodniczy.pl/szkodsad.php i sama odgadniesz jego nazwę.
Zapoznaj się też z chorobami http://poradnikogrodniczy.pl/chorsad.php

chandler - 16-03-2008, 14:14
Temat postu: Jabłoń
Mam na działce jabłoń, którą przesadziłem bo zagłuszały ją winogrona. Po przesadzeniu rosła sobie spokojnie, do czasu gdy jedną gałąż zniszczyły sarny, poodciąłem ją, ale teraz po zimie wszystkie gałązki są jakby suche. Czy da się ją jakoś uratować?

P.S.: Chyba ją zmarnowałem, a takie smaczne jabłka rodziła.

Kazimierz - 16-03-2008, 19:57

Poczekaj jeszcze, może odbije. A jaka to odmiana?.
chandler - 17-03-2008, 15:45

A że bym to wiedział :D . Owoce miała smaczne, soczyste, słotkie.
AnnaHelena - 15-05-2008, 14:14

kochani działkowicze. Mam kolejne pytanie. Dziś pooglądałam sobie moje jabłonie. Kwiatki już przekwitły ale zamiast opaść zostały na szypułce i zbrązowiały, a w środku siedzi jakiś robaczek.
Co sie dzieje z moimi jabłonkami? Czy jabłka sie pojawią na drzewie?

Wiesław - 15-05-2008, 15:49

Jest to kwieciak jabłkowiec. Chrząszczyk składający jaja w pąki kwiatowe jabłoni. Gdy kwiatów jest b. dużo to pełni pożyteczną rolę przerzedzania kwiatów, jak zauważyłem u mnie w tym roku. Dlatego go nie zwalczam.
Czasem jednak wyrządza szkody. O zwalczaniu trzeba pomyśleć w fazie tuż przed pękaniem pąków kwiatowych lub w trakcie opryskując środkiem owadobojczym.

AnnaHelena - 15-05-2008, 21:08